§ 1
Regulamin określa warunki wynajmu krótkoterminowego apartamentu pod adresem 32-020 Wieliczka, ul. Sadowa 24ZL/2. Czas trwania najmu liczony jest w dobach.
Przedmiotem najmu jest apartament dwupoziomowy, o pow. użytkowej 91 m.kw.. Apartament jest wykończony i urządzony na potrzeby najmu krótkoterminowego. Apartament nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, osób z ograniczeniami ruchowymi oraz małych dzieci. Wynajem apartamentu ma charakter krótkoterminowy i nie służy zaspokajaniu stałych potrzeb mieszkaniowych. Najemca zobowiązuje się korzystać z Apartamentu wyłącznie w celach turystycznych lub wypoczynkowych i nie może oddawać apartamentu w podnajem ani bezpłatne używanie jakimkolwiek osobom trzecim.
Umowa obejmuje wyłącznie wynajem urządzonego apartamentu przy ul. Sadowej 24ZL/2. Właściciel apartamentu nie świadczy na rzecz Najemcy żadnych dodatkowych usług, w szczególności usług hotelarskich (w tym sprzątania pokoi, przechowania rzeczy etc.), turystycznych, transportowych lub gastronomicznych.
Opłacenie w całości pobytu przez Najemcę oznacza, iż zapoznał się on i zaakceptował postanowienia niniejszego regulaminu.
Zapłaty można dokonać korzystając z opcji PayU lub przelewem na dane właściciela obiektu:
ASAP BI Agnieszka Grodowska
Ul. Sadowa 24ZL/2, 32-020 Wieliczka
Nr konta: 49 1050 1445 1000 0092 9499 6906
NIP 683159511
§ 2
Wydanie apartamentu Najemcy w pierwszym dniu najmu następuje nie wcześniej niż o godzinie 14:00. Wydanie apartamentu przed godziną 14:00 może nastąpić pod warunkiem uzyskania zgody właściciela.
Wydanie apartamentu następuje na podstawie potwierdzenia danych osoby rezerwującej pobyt poprzez okazanie dokumentu tożsamości właścicielowi lub osobie upoważnionej do przekazania kluczy Najemcy. Właściciel jest odpowiedzialny za prezentację apartamentu i zapoznanie Najemcy z jego wyposażeniem.
Właściciel, lub przedstawiciel właściciela obiektu może odmówić wydania kluczy do apartamentu osobom pod wpływem alkoholu, środków odurzających oraz zachowujących się agresywnie, stwarzających zagrożenie dla osób lub mienia, jak również w przypadku, gdy z okoliczności wynikać będzie możliwość naruszenia przez Najemcę postanowień regulaminu.
Najemca zobowiązany jest do natychmiastowego poinformowania przedstawiciela obiektu o ewentualnych uszkodzeniach i brakach zastanych w apartamencie.
Szczegółowy spis wyposażenia apartamentu jest udostępniony Najemcy w każdym lokalu.
W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek braków w wyposażeniu Najemca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o powyższym Wynajmującego.
§ 3
Liczba osób mogących zamieszkać w apartamencie jest ograniczona do podanej w opisie apartamentu, zamieszczonym na stronie www lub uzgodnionej z Wynajmującym.
W apartamencie zabrania się wprowadzania zwierząt, palenia tytoniu oraz używania otwartego ognia.
Najemca zobowiązany jest do dbania o zachowanie zasad dobrego sąsiedztwa.
W apartamencie obowiązuje cisza nocna w godzinach od 22.00 do 6.00 rano.
Najemca nie może oddawać w podnajem apartamentu oraz przekazywać go osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.
Najemca nie ma prawa bez wcześniejszej pisemnej zgody właściciela obiektu dokonywać jakichkolwiek napraw lub czynić jakichkolwiek nakładów lub zmian w apartamencie. O konieczności dokonania napraw lub nakładów Najemca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować przedstawiciela właściciela obiektu.
Najemca zobowiązany jest do utrzymywania oraz zwrotu apartamentu w stanie, w jakim apartament został mu przekazany.
Najemca zobowiązany jest do natychmiastowego zgłoszenia szkód wyrządzonych przez siebie podczas pobytu. Równowartość wszelkich szkód i ich usunięcia pokrywa Najemca. Najemca ponosi również pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez osoby przebywające za jego zgodą lub wiedzą w apartamencie.
Właścicielowi apartamentu przysługuje prawo wstępu do niego celem usunięcia awarii lub w razie powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że Najemca narusza zapisy niniejszego regulaminu. W przypadku, gdy Najemca nie będzie obecny w apartamencie, przedstawiciele właściciela obiektu niezwłocznie skontaktują się z Najemcą.
Zwrot apartamentu w ostatnim dniu najmu następuje do godziny 12:00. Zwrot apartamentu po godzinie 12:00 wymaga wcześniejszego wyrażenia zgody przez Wynajmującego. Najemca zobowiązany jest uzgodnić godzinę zwrotu lokalu z Wynajmującym.
W razie niedokonania zwrotu apartamentu po zakończeniu najmu Najemca zobowiązany będzie uiszczać właścicielowi obiektu karę umowną w wysokości pięciokrotności aktualnej ceny za dany apartament określonej na stronie www, za każdą dobę po dacie zakończenia najmu.
§ 4
Właściciel apartamentu zapewnia najemcom dostęp do mediów (energii elektrycznej, wody, gazu i odprowadzania ścieków jak i wywozu śmieci). Najemca ma do dyspozycji telewizję oraz internet WiFi.
§ 5
Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Najemcę lub osób mu towarzyszących oraz za rzeczy wniesione i pozostawione po zakończeniu stosunku najmu.
Najemcy ponoszą pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia, zniszczenia lub kradzieże mienia, powstałe z ich winy lub z winy odwiedzających ich osób.
§ 6
W apartamencie obowiązuje całkowity zakaz organizowania imprez.
Właściciel przypomina, że w apartamencie obowiązuje zachowanie ciszy nocnej w godzinach 22:00 – 6:00.
Apartament Sadowa 24ZL/2 jest w całości obiektem dla niepalących.
Za zgubienie kluczy Najemca zobowiązuje się zapłacić Wynajmującemu karę umowną w kwocie 200 PLN, co stanowi koszt zamówienia nowej wkładki do drzwi i montaż.
§ 7
Reklamacje
Niezwłocznie po zameldowaniu Najemca powinien zgłosić wszelkie stwierdzone nieprawidłowości w Apartamencie, w przeciwnym razie może spowodować to obciążenie Najemcy kosztami napraw stwierdzonych szkód.
W przypadku stwierdzenia wady lokalu ograniczającej jego przydatność do umówionego użytku lub uniemożliwiające przewidziane w umowie używanie lokalu najemca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować właściciela o stwierdzonej wadzie poprzez kontakt telefoniczny pod nr: +48 607 657 272 lub mailowy: biuro@wielickieapartamenty.pl
Wadami fizycznymi lokalu są np.:
- mniejsza powierzchnia lokalu niż wpisana w ofercie;
- niedziałające ogrzewanie;
- niesprawna wentylacja;
- niedostarczanie wody do lokalu;
- wilgoć, grzyb w lokalu;
Jeśli lokal ma wady, to na podstawie przepisów o rękojmi za wady najemca może:
- żądać odpowiedniego obniżenia czynszu za czas trwania wad;
- wypowiedzieć najem bez zachowania terminów wypowiedzenia.
Obniżenie czynszu powinno dotyczyć okresu trwania wad, powinno być odpowiednie do zakresu stwierdzonych wad w jakim korzystanie z lokalu jest ograniczone.
W razie zaistnienia innych nieprawidłowości Najemca ma prawo do złożenia reklamacji w terminie 14 dni od ich wystąpienia. Reklamacje należy przesyłać pisemnie na adres ASAP BI, ul. Sadowa 24ZL/2, 32-020 Wieliczka, lub na adres mailowy: biuro@wielickieapartamenty.pl
Rozpatrzenie reklamacji następuje w terminie 30 dni roboczych od jej otrzymania. O jej rozpatrzeniu Najemca zostanie niezwłocznie powiadomiony listem poleconym lub drogą elektroniczną, na odpowiedni adres wskazany w treści reklamacji.
§ 8
Zmiana / anulowanie Rezerwacji
Zmiana Rezerwacji jest możliwa wyłącznie, gdy w innym wybranym przez Najemcę terminie, Apartament nie został już zarezerwowany. W przypadku gdy cena usługi w nowym terminie jest wyższa niż dotychczasowa, Najemca zobowiązany jest do pokrycia różnicy w cenie usługi. W przypadku gdy cena usługi w nowym terminie jest niższa niż dotychczasowa Właściciel zwróci Najemcy różnicę w cenie usługi w terminie do 14. dni. Zmiana Rezerwacji możliwa jest do 7 dni przed dniem rozpoczęcia pobytu w Apartamencie.
Anulowanie Rezerwacji przez Najemcę możliwe jest do 14 dni przed planowanym dniem rozpoczęcia pobytu w Apartamencie. W takim przypadku wpłacona przez Najemcę opłata rezerwacyjna pomniejszona o opłatę pobieraną przez operatora płatności (ok. 1,5% wpłaty) zostaje zwrócona w ciągu 7 dni roboczych na wskazany numer konta bankowego. W przypadku anulowania Rezerwacji po wskazanym terminie, opłata rezerwacyjna nie zostanie zwrócona.
Zmiany dotyczące rezerwacji, w tym anulowanie rezerwacji należy zgłaszać mailowo na adres: biuro@wielickieapartamenty.pl
Rezerwacja może zostać bez kosztowo anulowana przez Najemcę, jeżeli z przyczyn niezależnych od Najemcy nie jest możliwe wydanie w terminie wynikającym z Rezerwacji Apartamentu w stanie zgodnym z przeznaczeniem – jak np. awaria w Apartamencie, błąd systemu rezerwacyjnego czy wycofanie Apartamentu z oferty. Wówczas Najemcy zaproponowany zostanie Apartament o porównywalnym standardzie lub możliwość bezpłatnej rezygnacji z Rezerwacji. W przypadku rezygnacji Najemca ma prawo odstąpić od Rezerwacji z obowiązkiem zwrotu wszystkich wpłaconych przez Najemcę należności na wskazany rachunek bankowy.